torstai 18. huhtikuuta 2013

How are you today?

Hallo!

Päivä on ollut hyvin tuulinen. Täällä on todella aukeata - ei ole metsää. Pellot eivät mereltä tulevalta tuulelta suojaa. Tuuli on kuitenkin lämmin. Aurinko on paistanut koko päivän kauniisti, vaikka aamulla tuntui että alkaisi sataa vettä. Lintujen laulu kuitenkin auttoi uskomaan aurinkoiseen päivään. Melkein tuntuu että alkaa jo ruskettua täällä. Lämpötilaa en osaa sanoa, koska en tiedä missä on lämpömittari koko talossa.

Mulla on ollut niin kauhea ikävä, maitoa. Täällä maito on rasvaista. Maitoa ei juoda muutenkaan paljon - kaakaossa ja kahvissa sekä teessä. Lapsetkin saavat vitamiinit runsaasti syötävistä vihaneksista. Minun on ikävä myös suomalaisia kahviloita. Täällä eillen meinasin saada poliisit kimppuuni kahvilakulttuurin takia. Kahvilat ovat hyvin hienoja ja siistejä. Niissä tarjoillaan pöytään ja lasku maksetaan lopuksi. Eilen olin ihanasti istumassa varmaan kaksi tuntia kahvilassa. Lähdin vähän kiireisenä pois ja unohdin maksaa. Myyjä tuli huutamaan saksaa ovelle, kun olin jo kaukana. Ajattelin että ei se minulle huuda ja jatkoin kävelyä. Sitten kuulin "polizei" ja kännyin. Mies heilutti laskua ja taivas että mua hävetti. Kahvillassa ollut muoriporukka katsoi ihmeissään, kun aloin kertoa että olen suomesta eikä siellä tarvitse maksaa näin jälkikäteen. Myyjä oli kuitenkin huumorintajuinen ja uskon 99% ettei hän luullut mua varkaaksi. Ikävä mulla on myös ihania ihmisiä suomesta - kaikkea.

Mutta hauskaa täällä on silti ollut. Tänään ajattelin tuhalata 10e ja lähteä kuntosalille treenamaan. Varsinkin jos Riina suostuu lähtemähän mukaan!

Nyt päiväkahville ja tsyys! On ollut hieman väsynyt päivä ja tälläset biisit sopii oikeen hyvin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti