keskiviikko 8. toukokuuta 2013

Paussia ja perheen vaihtoa

Hallo!

Torstaina 2.päivä ja perjantaina 3.päivä olin vähän kipeänä, joten en enää jaksanut enkä kerennyt töiden jälkeen ajautua. Nukuin oikeastaan työpäivien jälkeen.

Lauantaina 4. päivä ihan kivasti, siitä sen enempää puhumatta! Vanhan suomalaisen kikan avulla lähti myös tämä minun kuume-flunssanikin viikolopun aikana.

Sunnuntaina 5. päivä vaihdoimme perhettä. Opiskelija kaverini Riina meni eri perheeseen kun minä. Illalla klo 17.00 lähdimme entisen isäntäperheemme emännän Doriksen kanssa pyöräilemään uusiin perheisiimme. Perillä olin n. 17.15. Vastassa oli tuttuja kasvoja. Perheeni kaksi lasta ovat samassa päiväkodissa, missä minäkin olen harjoittelussa. Talo on aivan ihana. Täällä on kellarin lisäksi kaksi kerrosta. Ensimäisessä kerroksessa on olohuone, ruokailuhuone, keittiö ja keittiön ruokailuhuone, varasto, kuiva-ainehuone, pesuhuone, työhuone, vierashuone, vanhempien makuuhuone, kylpyhuone ja käytäviä miljoona ainakin. Toisessa kerroksessa on makuuhuoneet (minun + lapsien omat huoneet) sekä kylpyhuone sekä terassi. Heillä on ihana iso piha, josta löytyy lasten "leikkipuistosta" aikuisten oleilualueeseen saakka vaikka ja mitä - ihana house.
Perheeseeni kuuluu kaksi lasta, E ja M, vanhemmat sekä kissa. Lapset ovat rauhallisia, iloisia ja reippaita. Toinen menee ensivuonna kouluun. Vanhemmat työskentelevät opettajina. Heidän kanssaan olemme jutelleet paljon koulutuksien eroista ja puutteista sekä vahvuuksista. Aivan ihana oli päästä tänne perheeseen. Vasstaanotto on ollut positiivinen ja kemiat osuvat yhteen. Yhä on ikävä ensimäiseen perheeseen Soilen ja Thomasin luokse, mutta tämä perhe on silti aivan huippu! Mukava olla täällä.

Maanantaina 6. päivä olin luonnollisesti töissä. Pidimme toisen musikaalisen tuokion ja lauloimme suomalaisia lasten lauluja sekä suomeksi että saksaksi. Lapset olivat reippaita ja innoissaan. Juttelimme tulevasta päivästä, tiistaista työntekijöiden kanssa. Hieman extempore vetäisimme tämän toiminnallisen tuokion, mutta sujuihan se. Suunnittelun puute näkyi mm. sävelen heittelehtimsiessä, mutta se ei liene suuri moka. Päiväkotielämään kuuluu kuitenkin sellainenkin että extempore pitää jotain suunnitella.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti